Defcon

Érzékelhető már Putyin következő lépése [10.]

2023. augusztus 09. - DEFCON_

Az ukrajnai háború épp másfél éve folyik és még egyáltalán nem látni, hogy mikor ér véget. Az elemzők egy része Ukrajna felosztását tartja valószínűnek zárásként, mely a harcok végén nemzetközi szerződésekkel létrehoz majd egy nyugat-barát (EU és NATO tag) Nyugat-Ukrajnát illetve egy oroszok által bekebelezett Novorussziját (vagyis Kelet-Ukrajnát).

ukran_haboru.jpg

A kép forrása: hirado.hu (foto: MTI/AP/Roman Csop/Roman Csop)

A kialakítandó határvonal és az időpont kérdéses csupán és jelenleg pont ezek miatt folynak még a harcok. A felek mindegyike ugyanis a számára előnyösebb határvonalban érdekelt, melynek végső nyomvonala még erősen kérdéses. A zaporozsjei régióban például orosz előretörések várhatóak, ha kifárad az ukrán támadás és Odessza orosz megszállása is a kitűzött feladatok között szerepel a Kremlben. A lenti térképen várható felosztás látható.

ukrajna_felosztasa.jpg

A kép forrása: LINK

Van azonban Putyinnak egy párhuzamos terve is, mely épp a napokban kezd körvonalazódni az elemzők számára. Az orosz vezető a felosztás meggyorsítását és a még kedvezőbb tárgyalási pozíciókat egy újabb agresszióval akarja elősegíteni, mégpedig Fehéroroszországban, ahonnan nem hivatalos diverzáns csapatokat fog Lengylország keleti részébe átdobni, exkalálva a háborút. Erre utal a Wagner csapatok odavezénylése és a belorusz erőkkel való közreműködése. Mivel Lengyelország NATO-tag, Putyin megint körmönfont taktikát fog követni, ugyanúgy ahogyan az ukrán háborút is kezdte még 2014-ben, diverzáns egységek Donyeckbe küldésével. Mivel akkoriban orosz-barát szeparatisták harcoltak, az orosz reguláris csapatok jelenléte letagadható volt.

Hasonló forgatókönyv várható most is. Mivel a Wagner csapatok nem hivatalos orosz erőknek minősülnek, az "önkényesen" történő Lengyelország ellen fordulásuk nem az orosz állam felelőssége. Putyin felteheti majd kezeit azt üzenve a világnak és a NATO-nak: "én nem tehetek róla" a Wagner-zsoldosok saját döntést hozva csaptak át Lengyelországba. Kialakítható tehát egy újabb tűzfészek és háborús gócpont Lengyelországban is, anélkül, hogy a NATO megtámadná Oroszországot, ami már csak azért is kizárt, mert hisz Fehéroroszországból indulnak majd a támadók a lengyel területekre (nem pedig Oroszországból).

Hogy mit nyer ezzel Putyin? Kedvezőbb tárgyalási pozíciókat, hiszen csak ő parancsolhatja vissza a Wagner-erőket, aminek fejében kérhet Ukrajnában kedvezőbb feltételeket (nem csak a határvonal kialakítását illetően). Az sem kizárt, hogy az orosz hadsereg által titokban támogatott Wagner erők a Suwalki folyosót is megszállják, amivel Putyin elérheti a Baltikum elszakítását szárazföldön a NATO országoktól.

suwalki_folyoso.jpg

A kép forrása: LINK

A Suwalki folyosó orosz kézre kerülése teljesen úgy helyzetet teremtene, mert hatalmas mértékben emelné az orosz alku-pozíciót. Az kijelenthető már most is, hogy Oroszország gazdaságilag ugyanolyan erős, mint a háború kezdetén és az egyre fejlettebb Sanghaji Együttműködés révén (mely 4 atomhatalom és 16 partner ország összefogásával a NATO val közel azonos erősségű szervezetként minden gazdasági - katonai támogatást megad Oroszországnak) sajnos még évekig kezdeményezhet háborúkat határai mentén. defcon_blog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://defcon.blog.hu/api/trackback/id/tr518190003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Argus_ 2023.08.10. 12:21:05

A Wagnerrel biztos, hogy vannak tervei Putyinnak. A lengyelek elleni bevetésük kérdéses, mert nem tudni meg mernek támadni egy NATO államot. De az Ukrajna elleni orosz támadást sem hittük el, mégis megtörtént.

Fritz Gerlich 2023.08.10. 12:51:42

Ha a tavaly februárban megindult orosz támadástól a mai napig eltelt másfél esztendőt vizsgáljuk, akkor látható, hogy a háborúnak egy jól kirajzolódó görbéje van. Először jött egy orosz előretörés, több irányból (Kijevnél is), amit visszavertek az ukránok, majd tavaly ősszel (októberben) következett egy nagy ukrán ellentámadás, amit meg idén orosz offenzíva követett. Végül most ott tartunk, hogy az ukránok próbáltak meg előremenni, de elakadtak és egy orosz támadásra lehet számítani (ami talán már meg is kezdődött Harkivnél és még néhány helyen). Vagyis felváltva követik egymást a két oldal támadásai. Patt helyzet.

Ebből fog kitörni Putyin azzal, ha exkalálja a háborút. És éppen emiatt várható egy Lengyelország elleni fehérorosz - wagneres támadás. Az ürügy kell csak hozzá. De gondolom a Kreml kreatív csoportja dolgozik már rajta.

fkv.119 2023.08.10. 13:03:08

@Fritz Gerlich: Aminek a vége az lehet hogy elbukja Fehéroroszországot is, amint a diktátort kinyírják, és a megválasztott elnök végre a helyére ülhet. Ennek mondjuk az ukrán balhé után amúgy is meg kell történnie, ezzel a muszkák kellő távolságra lesznek tolva Európától, nem fenyegethetnek többé minket. Valamint a Kaukázus felszabadítását is rendezni kell, nem jó az hogy az olah orosz kézen van, váljanak a csecsenek, dagesztániak, stb. is függetlenné. Most is azért harcolnak Ukrajnában. Na nem a kadirovista hazaárulók, hanem a valódi csecsenek.

Fritz Gerlich 2023.08.10. 13:45:20

@fkv.119: Bár elvben egyetértek vele, ezeknek nincs realitásuk. A fehéroroszokat soha nem engedné el Putyin. Ha lenne is valamiféle Lukasenka ellenes megmozdulás a leváltásáért, Putyin biztosan beavatkozna és odaültetne egy másik oroszbarát bábot. A kaukázusi kisállamok függetlenedése is csak vágyálom. Túl kicsik és senki nem segítene nekik.

Dead Man 2023.08.10. 16:56:32

Aligha lesz ilyen Lengyelország elleni akció, Putyin csak vesztene vele. Beküldené a megmaradt 10-20 ezer wagner zsoldost Lengyelországba és utána mi lesz? 300 ezer NATO katona áll készen a keleti szárnyon, hogy megvédjék a szövetség területét. Felszámolnák őket, Putyin pozíciója csak romlana vele. Ukrajna pozíciója javulna, mert azok akiket Lengyelországba küldtek többé nem fenyegetnék őket.

DEFCON_ 2023.08.10. 19:55:20

@Dead Man: Nem egészen. Ha benyomul Lengyelországba a fehéroroszok támogatásával néhány tízezer wagneres + annak álcázott reguláris orosz csapat, azt azért nem olyan könnyű visszatolni. Az általad említett 300 ezer NATO katona meg sehol nincs. Kitaláció.

DEFCON_ 2023.08.10. 20:00:33

@Argus_: Ha egy NATO tagállamot nem az orosz hivatalos hadsereg támadja meg, hanem egy irreguláris szabad-csapat (mint a Wagner), akkor a NATO nem támadhatja meg Oroszországot. Max Belorussziára mérhetnek csapást, de még az sem valószínű, tekintve, hogy nem az ő hadseregük volt a támadó fél. Ki van ez találva.

Dead Man 2023.08.10. 21:02:59

@DEFCON_: Ez nem kitaláció, 300 ezres gyors reagálású erő a keleti szárnyon, még tavaly júniusban döntött erről a NATO. Belaruszt még Ukrajnára se tudta ráhajtani Putyin, a NATO-ra még kevésbé tudná.

Beküldhet oda 10-20 ezer wagnerost de mit ér el vele? Lengyelország egymaga is Ukrajna kaliberű ellenfél, de a szövetségesekkel együtt tényleg csak eltipornák őket. Nem hiányzik Putyinnak egy ilyen megalázó vereség, az ukrajnai pozíciója is csak gyengülne tőle.

DEFCON_ 2023.08.10. 21:13:44

@Dead Man: Az lehet, hogy döntöttek 300 ezer "gyors reagálású" erőről, de kíváncsi lennék hol vannak most? Mert hogy sehol. De Lengyelországban biztos nem. A másik: nem kell "győznie" a lengyelekhez átdobott kontingensnek. Csak megvetnie a lábukat (beásva erőket), hogy kialakuljon egy újabb háborús gócpont. Ehhez elegendő 15-20 ezer zsoldos. A védekezéshez kevés élőerő is elegendő. Ha jól beássák magukat. A támadáshoz kell 6-8 vagy akár tizszeres fölény.

DEFCON_ 2023.08.10. 21:31:57

@Dead Man: ... még annyit: a lengyel hadsereg lemaradásban van (egyelőre) a feltuningolt ukránnal szemben. Az ukik a 15.helyen vannak, a lengyelek a huszadikon. Egy lista a globalfirepwertől:
m.blog.hu/de/defcon/image/military_jo_ranking_2023.jpg

Dead Man 2023.08.10. 21:43:57

@DEFCON_: 2023-ra kellett befejezni a telepítést, tehát a java már meg kell, hogy legyen. Nem csak Lengyelországba hanem végig a keleti szárnyon, de azért gyors reagálású, hogy gyorsan Lengyelországban legyen ha ott van rá szükség.

Egy ilyen támadást amúgy se lehetne eltitkolni, figyelik a Belarusz határt, készen várnák őket, kellő túlerővel. És itt már nem csak fegyverszállítás lenne a lengyeleknek, de a légierő is rájuk járna egész Kelet-Európából.

Esélyük se lenne. Pontosan azért döntött a NATO a keleti szárny megerősítéséről, hogy ez ne történhessen meg.

DEFCON_ 2023.08.10. 21:53:48

@Dead Man: Bár nyugat-párti vagyok és orosz-ellenes, aki szerint meg kellene állítani Putyint, de nem vagyok ennyire optimista. A NATO keleti szárnyának megerősítése folyamatban van, de óriási területen szóródik szét az a haderő, amit ide szánnak. És aminek csak töredéke érkezett meg a helyszínre. Ott vannak a baltikumi kisállamok (Észto, Letto, Litvánia) plusz a fél Ukrajna méretű Lengyelország, majd Szlovákia délen a román-moldáv terület. Nagy ívben lesz széthúzva a harcvonal. A wagneresek viszont késhegy-szerű ponton támadásra készülnek, ami a nagyon közeli Suwalki folyosót célozza. Itt beáshatják magukat és hosszú idő kifüstölni őket.

DEFCON_ 2023.08.10. 21:59:30

@Dead Man: Amúgy te hol olvastál arról, hogy idén év végéig létrehoznak 300 ezer fős NATO gyors-reagálású erőt? Én csak tervekről olvastam.

Dead Man 2023.08.10. 22:25:50

@DEFCON_: Nincs is már wagner, gyakorlatilag megszüntették. A nehéz fegyvereiket elvették, aki nem vett részt a lázadásban azt áttették máshova, a lázadókat meg mint a veszélyes hulladékot lerakták Lukasenkának.

Ha ez a maradék betörne NATO területre ott esélyük se lenne. Németországból járnának rájuk a bombázók amíg elfogynak. Az is mindegy lenne, hogy ez napokig, hetekig vagy hónapokig tart.

Nincs realitása. Putyinnak se éri meg egy esélytelen akció aminek megalázó vereség a vége. Ez csak egy hecckampány a propagandában.

Dead Man 2023.08.10. 22:44:04

@DEFCON_: Nem terv, ez már egy éve el lett döntve.
www.nato.int/cps/en/natohq/news_196144.htm

100 ezer katona 10 napon belül bevethető. Ha csak elkezdene készülődni a lengyel határon a wagner máris tízszeres túlerő várná őket. További 200 ezer 30 napon belül érkezhet, de rájuk már szükség se lenne. És ezen felül még 500 ezer jöhet 180 napon belül.

Ez a megfelelő elrettentő erő, ami miatt nem kell bedőlni az ilyen propaganda kampányoknak, hogy az a levitézlett sittes banda majd beveszi magát lengyel területre. Nem fogja.

DEFCON_ 2023.08.10. 22:45:11

@Dead Man: Bár hecckampány lenne. De a Wagner zsoldosok Fehéroroszországban vannak. Kb fél tucat forrás erősíti meg. Mint ahogyan azt is, hogy belorusz erőkkel gyakorlatoznak. Ez nem véletlen. Putyin semmit nem tesz ok nélkül. Ami meg a nagy NATO bevetését illeti: Ukrajnában sem nagyon tudnak mit kezdeni az oroszokkal. Ez lenne a Suwalki folyosóban is. A kalinyingrádi régióból meg annyi orosz támogatást kapnának a Wagneresek amennyit csak akarnak. A fenyegetés nagyon is valódi. És csak idő kérdése, hogy mikor lépik át a határt.

DEFCON_ 2023.08.10. 22:46:25

@Dead Man: nagyon naiv vagy. A madridi NATO csúcson tervekről esett szó. Azt linkelted be.

DEFCON_ 2023.08.10. 22:48:23

Ami meg a "levitézlett sittes bandát illeti", kicsit kevered a dolgokat. A Wagner harcértéke az orosz reguláris hadsereg felett van. Nyugati szakértők szerint is.

Dead Man 2023.08.10. 23:04:39

@DEFCON_: Fénykorukban, amikor még voltak repülőik, tankjaik, tüzérségük is. Ma viszont már csak egy levitézlett sittes banda ami egy belarusz sátortáborban csövezik.

Madridban pedig nem csak tervezgettek, hanem döntöttek arról, hogy megerősítik a keleti határt.

DEFCON_ 2023.08.10. 23:08:33

@Dead Man: A fehéroroszoktól mindent megkapnak ami kell nekik. A Wagner ma is ütőképes, hivatásos zsoldos sereg. Ami sikert Ukrajnában az oroszok elértek, az nagyrészt nekik volt köszönhető. Lebecsülni őket nagyon nagy hiba, amit remélhetően nem követnek el a NATO vezetők. A madridi döntések pedig elméletiek. A NATO Kelet-Európában jelenleg gyenge és sebezhető. Minden valamire való elemző látja ezt.

Argus_ 2023.08.10. 23:17:30

@Dead Man: Pont azért van a Wagner Fehéroroszországban, hogy felszereljék őket. Lukasenka EZT vállalta. A Wagner adja a lengyelek elleni akcióhoz a szabadcsapat jelleget, Fehéroroszország pedig a nehéz-felszerelést (tüzérséget például, meg ami még kell). Ami meg a légierőt illeti: Kelet-Európában a kalinyingrádi oblast a legjobban felszerelt terület. Azon a 15 ezer négyzetkilométeren több katonai felszerelés és légierő összpontosult mint a NATO egész európai haderejének felében. Egész biztosan támogatni fogják a Fehéroroszországból támadó Wagnereseket Nem kell sok felkészültség mindezt átlátni.

Dead Man 2023.08.10. 23:37:35

@Argus_: Semmit nem kaptak Lukasenkától, csak egy üres mezőt ahol felhúzhatták a sátraikat. Bolond lenne fegyvereket adni azoknak, akik egyszer már Putyin ellen fordították a fegyvereit.

@DEFCON_: A NATO döntéseik nem elméletiek hanem gyakorlatiak. Nem becsülik alá az oroszokat, ezért erősítik a határt több százezer emberrel.

Argus_ 2023.08.10. 23:47:21

@Dead Man: Lukasenka pontosan azt teszi, amit Putyin mond neki. Egy báb. Ha Vlagyimir azt mondja neki: szereld fel a wagnereseimet, akkor felszereli. Ennyi.

DEFCON_ 2023.08.10. 23:49:46

@Dead Man: Ezek szerint te beveszed, hogy 300 ezer NATO katona állomásozik Kelet-Európában? :))))) Erre nem tudok mit mondani. Meséket is nézhetnél :)))

DEFCON_ 2023.08.10. 23:51:00

@Argus_: Szerintem hagyjuk rá. A fickó naiv idealista.

DEFCON_ 2023.08.10. 23:57:12

Itt most egyelőre lezárom a vitát!

Zionnépe 2023.08.11. 11:01:38

@DEFCON_: Lengyelországban nincs 300k Nato katona ez igaz, de nyilván a van azért pár ezer-tízezer fő plusz ugye a lengyelek sem hülyék és gőzerővel képzik és képeztetik 1,5 éve a katonáikat. Ahogy a németek, franciák, spanyolok, angolok, szlovákok, horvátok, románok, görögök is. Magyarok és a török nyiván kérdésesek, de nélkülük is megvan az
a 300k, csak nem egyben. Sőt több is.
Fegyvereik is vannak, nem fog egyetlen hadigyár sem valós adatokat adni ilyen háborús helyzetben.
Ma már azért nem akkora kihívás pár napon belül a lengyelekhez átdobni 30-50.000 katonát felszereléssel.
Az meg, hogy te Putyin ellenes vagy szintén kamu, ugyanúgy benne vagy a hátsójában, mint a gyökér országvezetésünk.

DEFCON_ 2023.08.11. 11:07:29

@Zionnépe: Az, hogy mennyire nagy kihívás 50 ezer katonát csak úgy "átdobni" jól látszik abban a tehetetlenségben, ami ma Ukrajnában kialakult. A NATO nem mondható éppen erősnek ma Kelet-Európában (enyhén szólva). Látják is ezt Stoltenbergék csak éppen lassan őrölnek azok a bizonyos malmok. Rég volt 2022 júliusa, mikor Madridban végre döntést hoztak a keleti NATO bővítéséről. Már az is későn született, de a végrehajtás még lassabb és úgy tűnik túl nagy falat nekik. Elvégre egy 8 országból álló hatalmas területről beszélünk az észtektől le Bulgáriáig. És az egésznek a leggyengébb pontja épp a Kalinyingrád - Fehéroroszország közti rész. Na ez a NATO achilles sarka. Tudja is ezt Putyin. Ott fog lecsapni ugyanis.

Zionnépe 2023.08.11. 11:08:18

@Fritz Gerlich: Amennyiben Lukasenka engedi a Wagnert támadni Lengyelország vagy a Baltikum felé, egyértelműen támadható a Nato részéről és leváltják vagy elmozdítják, nem fogják Putyin véleményét kikérni.

Fritz Gerlich 2023.08.11. 11:11:15

@Zionnépe: Putyin nem éppen arról híres, hogy megvárja míg "kikérik a véleményét". Arra meg befizetnék, hogy miként váltják le Lukasenkát úgy, hogy ne egy orosz báb kerüljön a helyére. Ma Fehéroroszországban Putyin diktál. Pont.

DEFCON_ 2023.08.11. 11:14:22

A világ 20 legerősebb hadseregének listáján mindenesetre az összes katonai fél szerepel. Az új posztban elolvasható:

defcon.blog.hu/2023/08/11/a_vilag_20_legerosebb_hadserege

Az a baj....hogy be se jöttek 2023.08.11. 12:51:13

Nagyon jó ez a béketerv, hogy Ukrajna egy részét az oroszoknak kell adni. Magyarországnak is hogy bejött Trianonnal! Tudjuk tehát ajánlani mert a magyarok azóta is boldogan és békében élnek!

Zionnépe 2023.08.11. 16:52:13

@DEFCON_: Ukrajnába nem vihet át a Nato 50k katonát, sőt semennyit sem.
Ellenben Lengyelországba igen és meg is teszik azonnal.
Az Ukrajnával szembeni látszólagos tétlenség oka pont az, hogy csak annyi felszerelést kapjanak, amivel tudják védeni magukat (visszafoglalni területeiket), de Oroszország megtámadásához kevés legyen.
Ez elég pengeélen táncolás, mert az ukránok érthető módon nagyon bosszúszomjasak.
Hidd el, mióta elkezdődött a háború ott, folyamatosan több és több katonát és felszerelést állít készenlétbe a Nato.
@Fritz Gerlich: nyilván kikényszerített leváltásról volna szó, amiért háborúba sodorta az országát a Nato ellen.
Akad ott hamar, akik leváltsák.
Putyin mosni fogja kezeit, mert se embere se pénze lassan.

Zionnépe 2023.08.11. 16:55:01

@Az a baj....hogy be se jöttek: Annak semmi értelme sem lenne. Már letarolta azt a részt a háború és azonnal kényszerbetelepítenének oda oroszokat és pár év múlva onnan indítanánának további háborút további területekért.
Ezért is nem akarnak feladni egy zsebkendőnyi területet sem.

DEFCON_ 2023.08.11. 18:48:39

@Zionnépe: A NATO katonák lengyelországi számát illetően elég szkeptikus vagyok. A "hidd el" kategória szerintem kevés ide. A Wagner egységek és a fehérorosz hadsereg viszont BIZTOSAN hadgyakorlatot tart most a lengyel határ mellett és ez nem "hidd el" kategória, hanem bizonyosság. Az Ukrajna elleni orosz támadást is éppen ugyanilyen hadgyakorlat előzte meg. És ez is tény. Ha egy "NEM HIVATALOS" szabadcsapat (wagner zsoldosokból álló élőerővel és fehérorosz hadfelszereléssel MOST elfoglalja a Suwalki folyosót az 100% hogy betesz a NATO -nak. Főleg, hogy a kalinyingrádi oblastból is támogatnák őket. Ezt meg te hidd el

Fritz Gerlich 2023.08.11. 18:54:01

@Zionnépe: Putyinnak rengeteg embere van és temérdek pénze. A világ leggazdagabb embere Elon Musk nyilatkozta, hogy Putyin magánvagyona nagyobb az övénél. De Putyin kezén van a világ tizedik legnagyobb GDP gazdasága is. Oroszország még gazdasági növekedést is produkál idén és ezt nyugati elemzők is megerősítik. Mindenhez hozzájutnak, mert a nyugati cégek közvetítő országokon keresztül kereskednek az oroszokkal. Ez ma már nyílt titok, meg is jelent a haza sajtóban is. Ami meg a létszámot illeti az orosz hadseregek eddig csak a fegyverben tartott békeidős létszámát mozgósították, mert Putyin belpolitikai okokból nem akar sorozásokat elrendelni. De ha megteszi azonnal 2-3 milliós hadsereget tud kiállítani. Sokak szerint ebbe belebukna. Szerintem nem. Az orosz fanatizálható nép volt mindig is.

Zionnépe 2023.08.11. 20:49:18

@DEFCON_: Épp ezért vezényelt oda 10k határőrt/katonát máris Lengyelország. Persze ez elsőre nem tűnik soknak, de miután Nato tagország kezdetnek elég.

DEFCON_ 2023.08.11. 21:19:36

A Defcon blog a legkevésbé sem orosz-párti. Putyin megállítása a Föld egészének érdeke. De a realitások alapján kel nézni a helyzetet. Dajkameséket nem engedünk ki kedves Zonnépe (Mátrix-fan)

Argus_ 2023.08.11. 21:22:10

Sokan a vágyálmaikat hiszik valóságnak. Mindkét oldalon gyakori.

Zionnépe 2023.08.12. 09:58:21

@DEFCON_: Aki folyton azt szajkózza mekkora király Putyin és micsoda hatalmas sereget lehetne képes összekaparni az bizony oroszpárti.
A valóság, hogy most is rozsdás kalasnyikovok jutnak csak és már a rendőreiket használják katonáknak, miközben évekre nyomorba döntik az eddigi katonai kiadásokkal is az országot és páriát csinálnak az oroszokból a nemzetközi (fizetőképes) gazdaságok körében.
Az egész nagyságuk zsarolásra (gázzal, olajjal és atommal) zsarkonságra (majd ő eldönti a piac ellenében ki a Jani és mit gondoljon a többi ország róla) éa hazug propagandára (több ezer elöregedett roncs, amivel az újoncokat képzik és küldik őket a halálba) épül.
Látod még Prigozsin is bevallotta, hogy az egész kamu volt ami alapján megtámadták Ukrajnát (keleti régiók oroszbarát lakosságának lövetése).
A nagy propagandájuk hazugságai ott csapódnak le, ahol látszik, hogy már autókat sem képesek rendben gyártani, pláne nincs ki megvegye, egy tál sültkrumplit sem tudnak elkészíteni (v.ö. kivonult McDonalds, az orosz helyettesítője meg penészes sültkrumplit tudott csak több esetben is adni), jól kiszolgáltatják magukat Kínának, aki persze nem rest kihasználni (25 dolláros gázszerződés, kínai autókat vesz a lakosság orosz helyett).
Örüljenek, ha a végén nem nyúlja le tőlük Kína Szibériát ! Amit persze abszolút megérdemelnének...

DEFCON_ 2023.08.12. 10:03:29

@Zionnépe: Felerészben egyetértek veled. A gond ott van, ha a másik oldalra átcsap a vágyvezérlet gondolkodás. Mert egy dolog utálni Putyint és egy másik dolog tisztán látni erejét és veszélyes mivoltát. Ha összecsap az elefánt az orrszarvúval és én megjegyzem, hogy az elefánt a nagyobb, attól még nem leszek "elefánt-párti" csak kijelentettem egy tényt. És lehet, hogy közben az orrszarvúnak szurkolok. Putyin kapzsi, erőszakos, igazságtalan és diktátorként vezeti népét, miközben a világot fenyegeti atomfegyvereivel. Épeszű ember nem szurkol neki. DE attól igaz, hogy hatalmas hadsereg kiállítására képes, ha mozgósítást rendel el. És az is tény, hogy a szankciók kijátszása miatt az orosz gazdaság még messze nincs a padlón
süti beállítások módosítása